kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

En replik jag minns.

Av Li-Lo - 1 november 2011 15:24



Kanske är det för att det är Halloweentider jag kom att tänka på det?

Fast nu måste jag först tala om att jag inte alls firar detta, det känns konstigt och konstgjort tycker jag.

Som mamma sa för något år sedan : ”Jaha, är det sån där Halogen den här helgen?”


                                           


Det här var på en konferensresa med jobbet för några år sedan.

Vi telefonister är ganska bundna vid våra apparater, hinner inte prata med alla varje dag. Ofta går vi i samma sällskap på fikaraster och luncher. Det gör att man känner vissa kollegor väldigt väl och andra mer flyktigt, även fast vi sitter i samma rum.



Vi skulle ha en liten ”presentera oss själva stund” till att börja med och den som ledde det hela, bad oss att berätta något om oss själva som vi trodde att kollegorna inte kände till.


Det dök upp modellande, resor, min ”så gott som i Allsvenskan”-fotbollskarriär, samlingar av Maomärken och lite annat.

Ett och annat framkallade ÅH eller JAHAAA, men inte mer än så.


Så kom turen till den manliga kollegan. En rejält stor och kraftig man, lite speciell i klädstil och sätt, men vänlig och social och en trevlig typ att kila ut och röka med.



”Jag vet inte om det är så många som känner till att jag är häxa?”



Inte ett enda ÅÅH eller JAHAAA eller JASÅ? hördes.


Snarare en lätt generad tystnad som låg tung i rummet. Ända tills en av kollegorna får slut på den, genom att utbrista:


                        ”Har du kvast?”


                                                  

     



                                                  Pussen då    !


PS: jag hade ju förstås kunnat rubricera inlägget :

"Tystnaden som uppstår när ens manliga kollega talar om att han är en häxa"

fast jag gillar ju överraskningar...

 
 
Ingen bild

Janni

1 november 2011 17:07

Häxa?!?! Jo det gör att man antagligen blir ställd...:-P

Li-Lo

1 november 2011 19:59

Ja, det är ju inte som " Å jag samlar på pingviner" eller nåt i den stilen : )

 
Ama de casa

Ama de casa

1 november 2011 17:47

Verkligen en överraskande bekännelse. Har ni bränt han på bål än?
;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

1 november 2011 19:58

Han har fått "sparken"...
Vi pratade om det idag, att väldigt många har varit väldigt sjuka väldigt länge på jobbet....kan det vara en hämnd, tro???

 
Gun

Gun

1 november 2011 20:34

Hahaha, har du kvast.:D
Jag har gett en kvast till en häxa en gång med en enkel biljett till Blåkulla fasttejpad. Vet inte om det direkt uppskattades men jag såg i alla fall inte till henne något mera. ;)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

1 november 2011 21:04

Jaa, det var ett tillfälle man inte glömmer, först den där totala tystnaden och sen den bästa frågan!
Han åkte land och rike runt och föreläste om sina "häxerier"...
Jag var alltid jättesnäll mot honom, för säkerhets skull!

 
Hanna

Hanna

1 november 2011 21:07

Vad häftigt! Jag hade också velat vara häxa! HAha. Fast jag har ingen ork för det och sedan så vet jag inte om jag tror att något faktiskt skulle hända... Om jag skulle kunna "göra något".
Gillar frågan: Har du kvast? HAha. Klockrent!
Föresten! Nu förstår jag varför folk går runt med halogenlampor i slutet av Oktober! Det måste väl vara då som Halogen firas? ;););)
Ha det bra

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

1 november 2011 21:08

Haha, du har löst gåtan! Det är klart att det är därför de går med halogenlampor, klok du är!

Ha det gott

 
Moma

Moma

4 november 2011 22:14

Hahaha, jag dööör, det där var hysteriskt roligt!!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

4 november 2011 22:35

Eller hur ! Jag är väldigt lycklig som fått uppleva en sån sak : ) som en sketch i TV eller nåt : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards