kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 21 februari 2017

Andra människor

Av Li-Lo - 21 februari 2017 15:23


Kan vara helt fantastiska ibland.

Idag börjar jag med att hylla en av dem jag känner mig synnerligen ödmjuk inför.

En av mina underbara systerdöttrar.

  (hon är lite äldre idag än för dryga 30 år sedan, men minst lika söt)


Häromdagen kom hon hem från en resa. Hon har med sin folkhögskola besökt en skola i Tanzania.

Många fina bilder har hon lagt upp på sociala medier, underbara stränder, vackra barn, ovana miljöer.

Men den första statusuppdateringen på Facebook är den jag är så glad över. Där berättar hon att hon upplevt så mycket fint, positivt och härligt INNAN hon berättar att hon blivit rånad TVÅ gånger. Dessutom sätter hon på sig en t-shirt med texten:


Haters don’t win


All respekt till henne, som kan se bortom det negativa och låta det fina hon fått uppleva ta överhanden.

Jag bugar mig ända ner till marken helt enkelt, för ett sådant klokt förhållningssätt.


Sen finns det förstås de som är fantastiska på andra sätt.


Jag har en mansvän som är världens snällaste, det är ju inte fy skam.

Men därutöver är han en jävel på att ständigt ifrågasätta och utmana mig, mitt sätt att tänka, vara, uttrycka mig och fungera.

Det är jättejobbigt!

Samt jättespännande, roligt och utvecklande. Fantastisk är han!

(och förstås oerhört irriterande emellanåt)


Däremot var inte händerna hans tillräckliga för att få vara med på film. De vet ingenting om händer, helt enkelt! Och jag får ingen användning för min galaklänning…


Själv är jag enligt tandläkaren jag träffade idag, helt enkelt jätteduktig på att hålla rent i truten.

Visst har jag vissa fördelar, inte så himla lätt att få något mindre än en personbil att fastna mellan de här framtänderna!


 


Ni som poppar in och läser samt dessutom lämnar en kommentar här, ni (Ama) är också fantastiska!


                                           Pussen då   ! 

















 
 
Ama de casa

Ama de casa

21 februari 2017 19:09

Jag är djupt imponerad av din systerdotter som kan se ljuset före mörkret. All heder åt henne!
Jag är också djupt imponerad av dig, som kan buga dig ända ned till golvet. Det gör jag bara när jag ramlar i backar, exempelvis. Som tur är så har jag inte bugat så djupt idag ;-)

Och tack för det fina omdömet fina du - du är också fantastisk!
Kram påre!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

22 februari 2017 08:35

Ja hon är en härlig pärla!

Låt bli även fortsättningsvis med så djupa bugningar, det är mitt råd :)

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

28 februari 2017 09:12

Passar på att gratulera så här på sista födelsemånadsdagen! :-)

Puss och kram!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

1 mars 2017 11:36

Ååååååh tack, firade den med snor och nys 😞 men är snart redo att förbereda mig för sommartid, kram å puss

 
Ama de casa

Ama de casa

21 mars 2017 08:48

En månad har det gått nu sen sist. Kanske dags igen? ;-)

Kram påre!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

21 mars 2017 09:26

Fina Ama, det har hänt så mycket, som inte varit det minsta roligt.
När det lagt sig, ska vi allt se om jag inte kommer igång igen..

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

21 april 2017 09:11

TVÅ månader? Hoppas allt är bra ändå...
Kram!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

24 april 2017 08:58

Jaa, herreminje vad tiden flyger iväg!

Det är bra, tack

Kramkram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards