kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Min dag!

Av Li-Lo - 31 juli 2012 11:05

Bara min, var det igår.


Jag vaknade i en tom lägenhet och kände att det var så skönt att vara för mig själv att jag till och med hoppade över morronbadet, bara njöt av ensamheten.

Åt frukost, kollade odlingarna

 

Tomaterna växer på bra

 

Pepparodlingen är stor, men ännu så länge mest blommor och bara några få frukter.

Inne växer det örter, basilika, thaibasilika och spretigt citrongräs

 

I mitt myshörn finns det blommor och blad

 


När jag hade tittat klart på det, grenslade jag Gröna Faran och cyklade bort till Kärrtorp, hade sett en liten lapp utanför tunnelbanan om thai massage. Det kände jag att jag ville testa och jag fick komma in på en gång.


60 minuter!

En hel timme låg jag på en madrass på golvet, tända ljus och stillsam musik. En underbart rar tjej knådade mig från tå till topp, först med bara händerna och sen med varm olja! Detta ska jag verkligen göra om 350 kronor är ett lusspott i Döda Havet om man jämför med den njutning jag fick för pengarna!


Cyklade hem, lade mig och njöt av min avslappnade kropp med en bok i sängen nån timme.


Sen målade jag tånaglarna

  Lila !


I förrgår fick jag en drös nyplockade, rensade kantareller av min stora storebror som är en hejare på svamp. Lite frös jag in, men resten använde jag till denna måltid igår.


 

Ett fat med grönsaker, lite olivolja och balsamvinäger.

 

Toppat med tunna skivor stekt nötkött

 

Samt de allra mista sötaste smörstekta kantarellerna!


Det var jag värd, eller hur?


Jag har haft funderingar på att åka till min syster och svåger på Blidö, men nånstans njuter jag så himla mycket av att bara finnas till, kravlöst och planlöst så jag tror faktiskt att jag stannar hemma och ÄR i stället.

Det blir inte mycket att blogga om på så vis, men ni har väl ändå annat att göra?



                         Pussen då   !


 
 
Ingen bild

Mikaela

31 juli 2012 11:37

Å vad gott det låter och ser ut.Skulle behöva komma på inspirationskurs hos dig. Har glömt hur man lagar mat under min tid som "hemlös". Hoppas få tillbaka inspirationen när jag får tillbaka mitt kök.
Fortsätt öka i värde :)
Kram

Li-Lo

31 juli 2012 15:48

Du kommer snart in i det igen, mat är livet och gör minsann att jag inte bara ökar i värde utan i vikt också : )

Kramkram

 
sailaway

sailaway

31 juli 2012 15:23

Härliga bilder!
Massage är underbart. Fick de flera gg då vi var i Egypten i vintras, och de kostade i princip ingenting. Löjligt billigt.
Ha de gott

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

31 juli 2012 15:47

Tack!
Ja, jag känner verkligen att det är något jag tänker unna mig oftare. Om man tänker på att en resa till Egypten kostar en slant så blir det ju rätt många gånger : )

Ha det gott du med

 
Ama de casa

Ama de casa

31 juli 2012 20:19

♫ ♫♪♪ Det ska va gött å leva, annars kan det kvetta ♫ ♫♪♪
:-)

Och apropå gött - kantarellerna såg UNDERBARA ut!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 juli 2012 23:29

Präsis!

Å goda var dom, det går verkligen inte att jämföra med frysta!

 
Gun

Gun

31 juli 2012 21:07

Det ser helt otroligt gott ut det där! Får lust att gå ut i skogen och leta svamp. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

31 juli 2012 23:32

Jag blir lite sugen själv, ska allt se om det kan bli till helgen när jag åker till broderns stuga, kanske går att klämma in mellan kräftätandet?

 
Hanna

Hanna

31 juli 2012 21:45

Gud vad mysigt med alla plantorna! Mmm! Ser ut som en liten djungel!
Och maten ser verkligen jättegod ut! NOMNOMNOMNOM!
KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

Li-Lo

31 juli 2012 23:33

Det är verkligen mysigt därute, fullsmockat med växtlighet trots den dåliga sommaren.

Maten var tänkt att räcka till minst fyra personer, men vi tre här hemma glupade i oss nästan allt : )

 
Hanna

Hanna

31 juli 2012 21:46

P.S Tur att du börjat laga mat igen! Det är bra att göra det du tycker om att göra!
KRAM IGEN

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

Li-Lo

31 juli 2012 23:35

Om det är typiskt kvinnligt eller typiskt manligt eller typiskt "henligt" ska verkligen inte stoppa någon från att göra det de blir glada av...

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards