kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Fortsätter den halvfulla stilen

Av Li-Lo - 21 oktober 2011 20:57


 

med att vara positiv och glad över små, fjantiga saker. 




I morse hade jag gott om tid, jag är inte bra på att morronskynda, men ibland går det fort ändå. Då åker jag iväg när jag har bestyrt klart och kliver av tunnelbanan någonstans för att få en morronpromenad.

 

Det är inte det minsta Duktigt och inte ett dugg Präktigt heller.  

Jag gör det för att jag vill och för att det gör mig gott och gör mig glad. 

Med härlig musik i lurarna tog jag bron från Riddarholmen över till Riddarhuskajen. Det var nästan tomt, jag smådansade fram och tittade på den vackra morgon himlen. 

   

 

Är det konstigt att man blir på bra humör? (eller att det blir lite suddigt när man dansar och fotar på en gång?) 

 

 

När jag och min kollega startat upp växeln och samtalen började strömma in, märkte jag ganska snart att detta kan bli en sån dag, när det kan komma samtal om precis vad som helst, och det gjorde det!




 En herre ringde angående en anställd som synts på TV igår, att hon bar en stor brosch som blinkade, som om det vore en ”dator”. Han hade aldrig sett något liknande, den liksom stack ut i rummet

Han hade även ringt upp Eva Attling för att kontrollera om hon kände till något om sådana smycken, det gjorde hon inte! 



 

Hur som helst hade han mått dåligt av att se detta smycke och var mycket illa berörd! Håhåjaja! 

 

De andra var inte galnare än vanligt faktiskt.




                                                  
          Helg Pussen då      !




                                 

 

 


 
 
Moma

Moma

21 oktober 2011 21:06

Be han höra av sig när han hittat nån som tillverkar sådana broscher, då vill jag ha en som det står Moma's Kitchen på! :-)

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

21 oktober 2011 21:09

haha, jaa, eller också kan du skriva och fråga hon som hade den. Men vad du gör, så RING INTE!

Trevlig veckända om vi inte ses, löv!

 
Ingen bild

susanne

21 oktober 2011 21:37

Så vidsynt/tålmodig Du är! You are the best!

Li-Lo

22 oktober 2011 17:07

men se blygsam det är jag icke...Tacktack

 
Ama de casa

Ama de casa

22 oktober 2011 18:19

Hahaha! Det finns verkligen alla sorter...

Apropå ingenting. Vart tog den där badvideobloggen vägen? Annars nöjer jag mig med en dansvideoblogg på morgonturen mot jobbet :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

23 oktober 2011 00:30

Tänk att jag tänkte på ditt tjat om den filmen senast idag : )
Jag kan väl inte hjälpa heller att hon inte skickar den nån gång, men hon MMSade en väldigt snygg bild på mig i ett provrum idag...
Tyvärr går jag ensam, så ingen kan filma mitt morrondansande : (

 
Ama de casa

Ama de casa

23 oktober 2011 09:41

Mig lurar du inte! Klart att det finns nån som kan filma dig. Risken är väl bara att du blir av med kameran... ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

23 oktober 2011 10:10

Aha, du tänker att jag ska gå fram till en främling vid 7 tiden på morron med min kamera eller mobil och säga: "Hej! min bloggkompis Ama vill gärna se bevis på att jag smådansar här på den här ganska ödsliga platsen, kan du vara snäll och filma?"

Asså, nääää, jag tror inte det, sorry!

 
Ama de casa

Ama de casa

23 oktober 2011 12:58

Men va? Vad hände med parollen "Allt för bloggen"?
FEGIS!
:-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

23 oktober 2011 16:15

Fegis!!! Jag??? som la upp den snygga provrumsbilden??

 
Hanna

Hanna

23 oktober 2011 19:40

Morgonpromenad är ju underbart. Jag brukar dock vara väldigt dålig på det. Har en förmåga att "försova mig" till sådan vanor. Är alldeles för morgontrött... haha.
Gillar tvbroschen dock! Kan inte låta bli att undra var det är du jobbar däremot... någon kundtjänst förmodar jag. HMHMHM.
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

23 oktober 2011 21:07

Det är inga långa sträckor jag går, en eller två tunnelbanestationer. Och eftersom jag sen sitter som telefonist helt stilla hela dagen är det skönt att ha fått lite luft och rörelse innan!
Ha det gott

 
Gun

Gun

24 oktober 2011 11:58

Hahaha, ditt jobb verkar helt galet intressant. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

24 oktober 2011 12:25

Jaa, det kan det vara ibland, jag får i alla fall veta saker om Svenska Folket, som få får!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards