kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Vänskap, sex och örhängen

Av Li-Lo - 18 oktober 2011 18:51

Jag har verkligen  inte varit någon flitig bloggerska på sista tiden.


Just nu har jag massor av saker som snurrar i lillhuvet mitt.

Många av dem är svåra att fästa på skärmen, både för att det är invecklat och för att det kan bli ”fel” att lämna ut vissa saker. Det bevisar alltså att jag inte är tillräckligt smart för att göra tjusiga omskrivningar.


Så jag tar helt enkelt och skriver helt andra saker


Jag hade en fantastiskt trevlig bloggdejt med en av mina få, men flitiga läsare i söndags.

Vi promenerade och pratade, pratade och promenerade samt fikade och pratade lite till.

Vips hade det gått flera timmar och vi skiljdes åt med en varm kram.  En härlig, klok, varm och vacker kvinna, som jag är stolt över att ha som läsare och kanske, kanske även som ny vän?

 



Jag förstår verkligen inte de som anser att sociala medier, bloggar och dejtingsajter är ytligt och osocialt. Jag har träffat flera härliga personer från facebook och bloggar I Det Verkliga Livet och har bara positiva erfarenheter av det.


Innan jag gifte mig träffade jag även ett antal män jag ”mött” på olika dejtingsajter.

Ingen av dem var mina drömmars prins.

Dock hade jag roligt med somliga, trevligt med andra, somliga var trista så klockorna stannade och andra hade jag tillfredsställande, härligt, kravlöst sex med!


Efter mer än 15 år som ensamstående morsa, utan ett enda förhållande tyckte jag verkligen att det var på tiden att jag var lite promiskuös!

Skäms inte en sekund över det, snarare är jag glad, stolt och tacksam över att jag vågade ta för mig och ta emot.


Kvinnor över 40 eller till och med 50 kan nämligen också vara kåta, gilla sex och till och med onanera!



Så där ja, nu fick ni veta det med.


För övrigt har jag köpt ett par uv-gulliga örhängen som gör mig glad!

                    Pussen då   !














 
 
Ingen bild

Janni

18 oktober 2011 19:25

Jag hade gjort detsamma, hell yeah!;-)

Li-Lo

18 oktober 2011 19:28

Så klart, det var inte alls plågsamt : )

 
Moma

Moma

18 oktober 2011 20:51

Hahaha, "Fear is the mother of morality" heter det ju! Och det heter väl inte 'sociala' medier för intet! Kram

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

18 oktober 2011 21:14

Precis, moral det är nåt helt annat i mina ögon.
Att njuta kan inte vara omoraliskt, så länge man inte skadar sig själv eller nån annan på vägen till sin njutning?
Och sex är väl socialt....

 
Ingen bild

Jeanette Svalstedt

19 oktober 2011 06:14

Gilla sex när man är över 40? Kan det verkligen vara möjligt? ;-)
Kram på dej...

Li-Lo

19 oktober 2011 08:56

Vi är en liten exklusiv klick!!!!

Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

19 oktober 2011 09:55

Jag har då bara positiva upplevelser från bloggmöten irl. Både med folk som man bestämt dejt med och såna som "hoppar på en på gatan" med ett glatt "Hej Ama!" :-)
Dejtingsajter för kravlöst sex har jag dock ingen erfarenhet av - dom var inte uppfunna när jag träffade Anders 1977...
:-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

19 oktober 2011 10:22

Mej har då ingen hoppat på....
Fast de planerade mötena har alla varit lyckade och skulle nån vilja hoppa så varsågoda : )

Haha, men det fanns väl annongser i lokaltidningen på den tiden ???

 
Hanna

Hanna

19 oktober 2011 11:33

Skitbra att du låg när du kände att du ville. Inget fel i sex, det är ju jättenaturligt, att låtsas att du inte har någon sexdrift, det är onaturligt.
Sociala medier tror jag kan funka så länge du använder seriösa sidor. Min pappa har hittat sitt livs kärlek på en dejtingsida t.ex I dagsläget så letar jag dock inte efter något förhållande på internet. Känner ingen hets efter att hitta någon, det kommer när det kommer, så det har nog med det att göra.
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

19 oktober 2011 12:43

Klart man ska göra det, ligga alltså!
Jag letade nog inte efter förhållande, för mig var det mycket ett sätt att börja våga överhuvudtaget efter så många år som ensam.
Ha det gott!

 
Renee

Renee

19 oktober 2011 19:56

Ibland orkar man inte med att blogga. Kul att få nya vänner via bloggen.

http://reneemari.blogg.se

Li-Lo

19 oktober 2011 20:35

man orkar inte jämt och så ska man baske mig inte göra det heller : )
Jaa, det är härligt att kunna hitta nya vänner, när man är så himla gammal..

 
habanero

habanero

19 oktober 2011 21:58

Åå, det lät precis som min eftermiddag, väldigt trevligt! Så ifall du inte hade en till bloggdejt i söndags, så tackar jag ödmjukast för dina snälla och generösa ord och vill väldigt gärna vara vänner.Nästa gång blir det väl en skogspromenad, eller hur?
O så tack igen för pepparn, sparar lite på den lilla vita...namnam :)
Kramelikram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

20 oktober 2011 11:14

Haha, nää nån annan hade jag inte att dejta, en om dan håller jag mig till!


Klart vi ska vandra i skogen, om vi hinner innan du far i väg (dit pepparn växer), men det går ju bra efter också.
Ät och njut, kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

20 oktober 2011 10:25

sv: Visst fanns det annonser - fast just den varianten nyttjade vi inte.
Anders farfar, däremot. Han träffade Anders farmor via en kontaktannnons. Dom bodde cirka fem mil ifrån varandra.
En vacker söndag (utgår jag från att det var) så tog han sparken och sparkade dom fem milen och friade. Efter att han fått sitt ja så sparkade han hem igen.
:-)
Tur att kontaktannonser fanns redan då, annars skulle väl inte Anders ha funnits, eller?

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

20 oktober 2011 11:11

Haha, vilken nedrans tur för Ama : )

vilken träningsvärk jag skulle fått av tio mil på spark..

 
Helena Ljunggren

Helena Ljunggren

20 oktober 2011 14:50

Härligt med möten med människor som man kanske inte hade mött om inte internet funnits. :D

http://www.helenaljunggren.com

Li-Lo

20 oktober 2011 15:23

Visst är det!

 
Blandade karameller

Blandade karameller

22 oktober 2011 18:58

Du får nog ändra dina åldersuppgifter lite. Det är inget hinder att ha sex på alla sätt när man snart är 70. Hur det funkar vid 80 år, kan jag berätta om du vill vänta tio år på min uppdaterade rapport.

http://senioren.bloggplatsen.se

Li-Lo

23 oktober 2011 00:28

Har inte sagt att man inte kan....och tänker jag nog förhoppningsvis ha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards