kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Vi Som Köpte Lösgodis Genom Att Peka Och Säga 1 Sån 2 Såna 1 Sån Och 3 Såna

Av Li-Lo - 19 april 2010 10:54

En sån grupp har jag just gått med i på Facebook.


Vi hade en liten butik, kombinerad tobaks, leksaks, pappershandel. Den förestods av en synnerligen bister, kraftig mörk kvinna med mörk mustasch. Hon hade dessutom en armprotes, så när hon skulle sälja Smågodis (inte sa vi väl lösgodis?) klämde hon resolut fast påsen under denna lätt solkiga armkopia och sen var det fritt fram att börja med ramsan.."en sån, två såna"...Däremot var det inte tal om något "nej förresten jag tar en sån i stället"! Därtill var denna bastanta dam alltför skräckinjagande.


Alla visste säkert att damen ifråga hade ett lager hemma av rena och fräscha proteser, men att de fick ligga där oanvända.


Än idag undrar jag varför vi valde att gå dit överhuvudtaget, det fanns ju två andra ställen. Det var väl nån slags skräckblandad förtjusning förstås? Fast då borde vi ju gått till den där tanten bakom den lilla mörka luckan som såg ut som en elak häxa istället?

 
 
Ingen bild

Lotta

3 maj 2010 18:09

Det luktade kiss därinne också. Vi kanske var lite konstiga vi också som gick dit ändå.

 
Ingen bild

susanne

19 april 2011 20:13

Men kära nån, när Du beskriver "tanten" så kan jag se henne framför mig. Det va nog aningens spännande å se protesen tror jag. - lilla mörka luckan- ?? Fanns det inte en kiosk vid busshållplatsen i tidigt skede? Gula cafét/kiosk med stentrappan upp....mums det va att få sitta ner å äta en glass innan cykelturen hem.

Li-Lo

19 april 2011 20:32

Lilla märka luckan, det var Svallings mittemot sybehörsbutiken det.
Och sen fanns ju Korvas som låg nedom alleplan mot skolan.

Busshållplatsen..hmm Skogsängsvägen, där fanns ju en affär, men ingen kiosk va jag minns. men jag är ju SÅ UNG!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards